jag går som en raket, rakt igenom ditt solsystem.

Jag satt och kollade på Project Runway på och funderade lite.

Det var en tjej som sa att hon designa lite efter surrealism...
Jag minns när jag gick i 7an eller 8an.
Våran galna bild lärare berit introducerade oss lite granna...
Vi skulle välja en konstnär och fördjupa oss lite...
Jag hade ingen aningn vad jag skulle välja.
Jag har aldrig varit intresserad av konst.
I alla fall inte i den utsträckningen.
Men ja i alla fall blev jag förtjust i bilden precis här nedanför. (bild1)
Vi skulle måla av den och göra en egen tolkning av bilden.
det var en kul bilduppgift, bilden på ängskolan var verkligen seriös och rolig.

SalvadorDaliTheTemptationofStAnthon.jpg image by bokiru (Bild 1)

Sökte lite på google och fick fram några bilder...

George Grie contemporary arts drawings pictures cool fine art paintings gallery

modern art movement surreal nature examples of surrealism

digital contemporary arts production online websites links gallery

the best online artists artworks, surrealism fantasy art image

Magic realism, Visionary art paintings artwork samples

                                                                                                                                              ' Nu sova. Puss.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback